2012. május 23., szerda

Epres mandulás csiga

Tizenévesen amiatt tanultam meg sütni, mert imádtam a nyers tésztákat magában, anyukám, és a nagymamám pedig sosem hagytak eleget. Az imádat alól a kelt tészták sem jelentettek kivételt, ezeket is előszeretettel kóstolgattam nővéremmel együtt. Gyerekkoromban még a fánk tésztáját is lopkodtuk nyersen, mama pedig aggódva jegyezte meg mindig, mi lesz, ha megkel a hasunkban a tészta. (Nem kelt meg. Jól vagyunk.)

Kelt tészta készítésben nincs túl sok tapasztalatom még, de most olyan étel kellett, ami egész jól szállítható munkahelyre is, és nem finomlisztből készült (ez az én péksütemény prevencióm). Kakaós és epres változatban is elkészítettem a csigát, de a forma most sem igazán sikerült. Kisülve már kevésbé látszik az alaktalansága, de nyersen nagyon kétségbeejtő volt. Az íze és az állaga is tökéletes lett, mire elkészült, csak a csigakészítéssel vannak problémáim...Nagyon ragadt a tészta, azt hiszem túl vékonyra is nyújtottam, mert el is szakadt több helyen.

Epres mandulás csiga

Hozzávalók:
40 dkg tönköly fehérliszt
2 dkg élesztő
2,5 dl tej
1 tojás
2 ek. nádcukor
3 dkg vaj (+ a kenéshez a tölteléknél)



Epres-mandulás töltelék:
25 dkg eper
1 dl víz
1/2 csomag zselatin
cukor
1 marék szeletelt mandula

Elkészítés:
A tésztához 0,5 dl langyos tejben és egy kis nádcukorban felfuttattam az élesztőt. A vaj kivételével az összes hozzávalót kézzel jól összegyúrtam, dagasztottam. A végén a vaj is hozzákerült (olvasztva tettem hozzá, talán emiatt volt olyan ragadós?). Egy órát lefedve pihentettem, ezalatt duplájára kelt.

A töltelékhez nem volt itthon eperlekvárom, ha van, azzal is működhet. Én az epret felvágtam apró kockákra, a levével és egy kis vízzel együtt feltettem főni. Amikor kicsit sűrűsödött, levettem a tűzről, és beletettem egy fél csomag zselatint. A lekvárhoz hasonló állagot kaptam, kicsit savanykás lett, az eper édességéhez mérten nem ártana neki 1-2 evőkanál cukor.

A megkelt tésztát téglalap alakúra nyújtottam. Megkentem egy kis olvasztott vajjal, ráadagoltam az epres masszát. Megszórtam a mandulaforgáccsal, feltekertem (ez a művelet volt a legnagyobb kihívás). Felkarikáztam, és egy tepsibe helyeztem a csigákat. A tetejüket megszórtam még egy kis mandulával. 180 fokon kb.10-15 percig sütöttem.

Porcukorral meghintve tálaltam (a képen még nem).



3 megjegyzés:

  1. Köszi, az ízével valóban nincs gond :)

    VálaszTörlés
  2. Az ízében én sem kételkedem. Szerintem kinézetre sincs vele gond. De biztos belejössz majd jobban. Gyakorlat teszi a mestert. :))
    Én is kelt tészta rajongó vagyok. (tele van a blogomon vele:)

    VálaszTörlés

© Tejeskávé, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena